Partystyling



Såhär brukar jag se ut när man ska vara lite snyggare än till vardags. 

Jag börjar förstås med samma som till vardags - att rengöra ansiktet, smörja in det i kräm och spraya på face mist.

Men istället för att föra som jag brukar, göra grunden först, så börjar jag med ögonen för att ögonskuggan smulas under ögonen och det kan bli helt glansigt eller helt mörkt. Jag applicerar först en hudfärgad, eller lite foundation, på hela ögonlocket - ända upp till ögonbrynet. På det applicerar jag sen en beige-guldig Loréalögonskugga som ska sluta straz ovanför ögongloben. Sen penslar jag på en mörkare brun ögonskugga där ögongloben är som störst och lite utåt.




Målar i ögonbrynet med en puderfärg.

Sen använder jag H&Ms dipliner (klicka här om du vill veta vad dipliner är) som är utsedd till den bästa! Och den använder jag från mitten och utåt. Och Make Up Stores mascara på det och så var ögonen färdiga!





Somsagt så har jag gett upp hoppet om mina ögonfransar och som ni ser så blir de varken så mycket långre eller mer böjda än såhär..

På läpparna använder jag vanligt glansigt eller färgat läppglans och håret puffar jag bara till lite extra sådär!

Och nu vill jag inte att alla ska tro att jag jätteseriöst tycker att jag är skitbra på att sminka och det är absolut inte så (även fast jag tycker att det blir bra). Helt ärligt så blir det oftast fel när jag ska göra saker, men men.. Det här var mest en liten guide ifall någon kände att de inte har alla pengar som krävs för att göra den där proffssminkningen som alla andra bloggerskor skriver om och som då kan nöja sig med budgetsminkningen som kanske inte är lika snygg - men snygg är den :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0