Vardagsstyling



Såhär brukar jag se ut på vardagarna (inte morgonrocken, heheh... )

När jag sminkar mig till vardags så tvättar jag ansiktet med Garnier Clean and Fresh eller Garnier Pure. Två olika ansiktstvättar som båda är bra, men jag kan ibland tycka att Garnier Pure torkar ut huden lite. Garnier Fresh and Clean luktar i alla fall väldigt fräscht och fruktigt medan Pure innehåller mentol som också ger en fräsch, kall känsla.

Sen smörjer jag in ansiktet med en återfuktande kräm som innehåller Vitamin E från The Body Shop. Efter det den matchande facemisten (samma serie som krämen) som jag sprayar på i ansiktet.


Sen använder jag foundationen Loréal Infallible (ja, den som Kissie säger att man inte ska köpa... Haha) och applicerar den med fingrarna. Med fingrarna eller pensel är det bästa för svampen suger upp hälften av foundationen vilket är slöseri. Fingrarna kan också ge bättre resultat, men det varierar nog. För mig blir det bättre så. Foundationen använder jag på kinderna, under ögonen (concealer brukar inte funka för mig) i pannan pch på hakan.

Sen använder jag ett solpuder/bronzer från något inte så bra märke. Men pudret är bra! Det applicerar jag längs kindbenen. Om man suger ihop munnen så ser man bättre var det ska sitta. Och sen lite på pannan, hakan och näsbenet, för att bli lite brunare.

Sen använder jag Isadoras Mineralrouge som jag lägger på längst kindbenet, precis som bronzern. Och sen använder jag en aprikosfärgad rouge från Maybelline som jag pudrar på ytterst lite på äppelkinderna.



Ögonen brukar jag inte lägga så mycket fokus på till vardags, eftersom att jag har gett upp hoppet om mina ögonfransar, hahaha... Men jag målar i alla fall i ögonbrynet med en puderfärg som är grå-brun och med en ögonskuggspensel. Sen böjer jag ögonfransarna och applicerar Lumene Blueberry Curl. Jag har läst i en tidning en gång att man när man böjer ögonfransarna ska göra det länge en gång, sen 4-5 små gånger och sen länge en gång. Sen ska man vänta ett par minuter innan man applicerar mascara. Självklart funkar detta inte på mig, men ni som har långa ögonfransar borde prova!

Mitt största problem är mina mörka ringar under ögonen, det är därför jag har foundation under ögonen, det är också därför jag inte använder mascara på underögonfransarna. Då kan det smulas och bli inte så snyggt... (Ibland råkar det komma lite på dem i alla fall..)


På läpparna använder jag först läppsyl, men det brukar jag ta ungefär en timma innan jag applicerar något annat på läpparna. Läppglansen/lipbalmen som jag använder brukar variera men jag tycker bäst om neutrala/rosa toner.



Sen som avslut sprayar jag ännu lite mer Face mist på ansiktet, för extra hållbarhet :)

Såhär ser lite av sminket ut:

Isadora Mineralpuder, det där solpudret från det dåliga märket ;), puderborste från Isadora, rougeborste från Yves Rocher, ögonfransböjare från HM, Lumene Blueberry Curl mascara, Biothern läppglans, Maybelline rouge.

Med håret brukar jag ha tvätta det varannan morgon och de dagarna som jag inte tvättar det brukar jag ha uppsatt. men de dagar jag hra utsläppt tvättar jag håret med Herbal Essences för torrt och skadat hår (de rosa). Sen torkar jag lite med handuken och gnuggar in (hahah) mousse (vet inte vad den heter, och orkar inte gå och kolla :p). Sen sätter jag upp det översta lagret och börjar föna det understa inåt, med hjälp av en runt, stor borste. I slutet blåser jag lite underifrån också, för att få lite volym. Sedan gör jag så med alla hårlager och plattar topparna i slutet, för att slippa "niotillfem-formen" på håret (att det går inåt där nere). Anledningen till att jag fönar det inåt är för att annars går det utåt och det är inte så snyggt. Så jag fönar det först inåt och sen plattar jag det, för då blir det som att hårets "naturliga" form är inåt så om plattningen skulle släppa någon gång under dagen så rör sig håret inåt istället för utåt. Lite komplicerat med försök förstå! ;)

Sen sprayar jag på Finishing Spray från Loréal eller Sebastian Collection.




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0