C-vitaminkick

Nu sitter jag här, ensam i mitt (lagom)stora hus och sörplar min hemmagjorda c-vitaminkick: apelsinjuice. Nejnej, jag blir aldrig sjuk, höhö. Det höll ju ungefär en vecka tills jag igår eftermiddag fick ett fruktansvärt halsont. Jag håller på att bli sjuk. Hemskt dålig tajming dessutom. 

Därför har jag konstruerat ett eget steg-för-steg program hur man blir frisk ur förkylningen innan den drar ur riktigt:

-Drick MYCKET apelsinjuice. Helst hemgjord då c-vitaminen bevaras bäst direkt i själva apelsinen.
-Sov mycket. För att kroppen behöver vila så immunförsvaret kan jobba. Också för att det är skönt.
-Drick läsk. Vet inte varför det funkar, det bara funkar. Och då menar jag inte bara att det är gott och man tror att det funkar blablabla. Utan det kanske är kolsyran och sockret som tillsammans fungerar ihop. För mig fungerar det iallafall mot huvudvärk, illmående och ont i magen.
-Idrotta inte. Kanske inte behöver sådär jättemycket beskrivning direkt. höhö.
- Klä på dig. Jag gjort det klassiska misstaget att skippa mössan. Smart. Jävligt smart.


Min färskpressade juice som drar minnena tillbaka till sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0