En lång filsofisk text om livet som ni inte behöver läsa.

Jag vet , det är hundra år till praoen men jag har ändå börjat fundera lite, hehe. Jag skulle vilja har något roligt, alltså inte tänka smart och logiskt med att fundera ut vad man vill jobba med som äldre och utifrån det söka olika Prao-jobb. Ska man praoa två veckor utan lön vill man ju göra något roligt, inte sitta med något djupt och viktigt och bara räkna minuterna tills man slutar. 

 
Men när jag blir stor skulle jag helst av allt vilja ha ett kafé med trevligt att leva på 300 i månaden efter skatt liksom? Sen skulle jag kunna tänka mig att vara politiker, för att kunna förändra samhället idag och hjälpa de som verkligen behöver hjälp. Eller typ föreläsa för Greenpeace, att hjälpa folk att förändra sina levnadsvanor angående miljön och miljöförströring. Den kommer snabbare än vad man trott. Jag gillar utmaningar och att komma till jobbet som en Greenpeace:are har man ju utmaningar varje dag, som man sakta går igenom. =)

Något annat jag ALLTID, ÄR, och kommer ALLTID ATT VARA inresserad av heminredning och design. I Sexan tänkte jag praoa på Ikea! Bara för några år sen kunder jag kolla igenom hela Ikea-katalogen för att se hur dom hade gjort med bäddningarna så det blev så där typiskt Ikea-fluffigt. Tillslut kom jag fram till att de hade sju olika täcken och sen ville jag inte kolla mer på täckena för det var ju fusk. Hahaha. Och jag skulle nog inte klara av att jobba på en skola, dagis, fritids eller liknande för fy fan vad jag skulle få migrän då med ett jävla oljud 40 timmar i veckan.

Sen det klassiska, MODEJOURNALIST. Men seriöst, fett YTLIGT. "Åh, nu kommer den nya Kate Moss Kollektionen på Topshop och det måste vi ju självklart spana in blablabla" Sen sitter man och skriver om några patetiskta paljettights som vanligt folk ändå inte har på sig. À la Sofi Fahrman. Det är ju roligt att ha som fritidsyssla men fem dar i veckan? Nej tack!



Här jag lite förslag på saker jag skulle vilja praoa med:

-Kafé, helt klart!
-Lagerhaus
-Drömhuset, typ samma sak men ändå. Hehe.
-H&M, eller annan klädaffär.
-Äntligen Hemma. HAHAHAHAH
-Typ modetidning. Man måste ju testa så mán vet hur jävligt det är ;P

Har du andra fina förslag? KOMMENTERA!!!!

/Klara

Kommentarer
Postat av: `SHREK´

du skulle kunna praoa på stockholms stadsmission och typ plocka upp alla uteliggares bajs :)

2008-11-10 @ 19:49:37
Postat av: Georgeeeeeeeeeeee

härlig idé!

2008-11-10 @ 20:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0