Afternoon Tea på Rörstrandsgatan.

Japp. Farsdag idag och därför bjöd underbara döttrarna sin far på Afternoon Tea (mamma stod för betalningen, hehe.) Det var verkligen sjukt mysigt! OCH JAG DRACK TE! Haha. Egentligen hatar jag det men jag har nog börjat tycka om det faktiskt. Jag är STOLT! Det var tårtbitar, scones, clotted cream (typ grädde som man kokar på något kontsigt sätt och så tar det typ tusen år), lemon curd, sylt, finfina tekoppar, skitsöta tekannor m.m.....

Man satt i en liten salong med sammetsfåtöljer och blommiga tapeter, och fick allt uppdukat på ett tårtfat med tre våningar! Och så åt man sig klassiskt illamående såklart. Ett måste ju! En cream tea meny (två scones, en kanna te, clotted cream, lemon curd, sylt) kostade runt 100 tror jag. Rätt dyrt, men billigaste i Stockholm, och it´s really worth it! Hehe.




/Klara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0