Gud gillar inte oss

Hellu! Idag har jag och familjen varit på i utflyckt. Under temat "sightsing i Stockholm". Först åkte vi båt runt hela stan, och efter det var tanken att vi skulle äta på Blåporten,ett kafé på djurgården och jag trodde faktiskt att allt skulle gå bra. Trodde ja. Jag har fobi för att följa med på utflyckt med familjen. (inte så konstigt om ni läser det här) En gång på morsdag skulle vi åka till något slott och hade med oss en megapicnic. När vi kom fram började det spöregna. Och som sluttoutch hamnade vi i en bilkö i två timmar. Eller en annan gång någon stans i den engelska landsbygden då vi inte hittade någonstans att sova över natten. Middag på den engelska versionen av Statoil med en engelska version av en macka och en engelsk version av en pucko. Jag skulle kunna skriva en bok om alla misslyckade utflyckter med vår familj...

Dagens lilla hake var då vi inte hittade någonstans att äta middag, när Blå Portens kök redan hade stängt. Sedan gick vi runt på en jakt efter just en bulgursallad med avokado! Hur många (mysiga ställen med uteservering, levande ljus,brevid en mysig gata och filtar) kafén har bulgursallad med avokado? Efter fjorton varv runt hela stan hittade vi en Engelsk pub! Nej, gud gillar inte vår familj...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0