Skärtordsdagen!

Hej! Dagen hara varit toppen! Så skönt det känns med lov sen. Hade ingen engelska så jag slutade tio över två. Yeah. Då drog jag, Anna och Karin till (idag igen) V-by. Köpte inget, duktig som jag var =D
När jag gick hem från bussen såg jag en klunga påskkärringar. Så söta de var! Jag minns själv från Den tiden ("den tiden". Nu låter jag ju som en gammal tant :P)  Gå påskkärring var nästan en av årets största höjdpunkt.
När jag kom hem hade mamma köpt en full Karamellekungenpåse. Typ tre kilo!  Den är inte bara till oss, utan till lite påskkärringar som förmodligen kommer på besök, till påskäggen och resten av släkten. Bara så ni vet ;) Alla kommer rulla som bollar sen när man kommer tillbaka från påskolvet. Haha. Man märker att affärena satsar på det här med påsken. Godis för 3,98 kronor hektot är ju nästan skämmigt, heh.
Nu måste jag iväg och packa. Åker ju imorron. puss.





Var bara tvungen att ta en bild på forsytsian som blommat ut otroligt snabbt i inomhusvärmen :) Blev tyvärr en lite suddig bild.

image141

Kommentarer
Postat av: Teresa

Fint med forsythia :) Hade också det, men mamma är ju så himla tidig, så den har vi redan slängt :P

2008-03-21 @ 11:21:04
URL: http://fajv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0