Hur man lyckas dra ut på en bussresa

skulle egentligen åka på innebandyn idag men jag var så trött efter skidåkningen igår.
Jag och J bestämde oss att att åka till hennes moster, det gick ungefär så fel som det kan gå om ma ska åka buss i elva minuter;)
Vi skulle ta 179 (trodde vi) som gick klockan 16.07. När vi kom fram till Värsta Allé visade det sig att den inte stannade där. Då såg vi den komma och typ sprang tills vi tappade andan och försökte hinna till svandammen. jag är tyvärr inte så smidig att springa när jag har en väska som är stor som en lekstuga när den vägde typ två ton. Självklart hann vi inte.
"Men om vi ska till fjällnäsgatan, ska man verkligen ta 179:an då?"
"Näe, det kanske inte var 179:an, det måste varit 117....för det var iallafall något med en sjua i....tror jag.."
"Men det kan inte vara 117, för den går ju till Brommaplan. Du kollade när bussen gick , men inte vilken buss det skulle vara?.
"Näe, det kanske jag inte gjorde , men det kan vi ju lista ut när vi kollar på tabellen. Asså vilken av bussarna som går, eller gick, 16.07." 
"Ah, smart. Men det finns ju inte någon buss som gick 16.07.  Kan det inte vara 118 då?"
"Nej, det var något med en sjua i, men jag kan ju alltid ringa till min moster och kolla vilken buss vi ska ta.
Efter ett tag:
"Du, det var 118. Och den kommer ju om två minuter. Men sen var det en annan sak också, jag har glömt en grej, vi måste gå hem och hämta den."
"så vi kommer missa den bussen som går om två minuter?"
 "Japp"
"Jaha, men det var kanske lika bra, jag började bli kissnödig."
haha :D

Blir nog lite fler inlägg sen eftersom kvällen går under rubriken Datanörda. Pusss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0