Tema: Ekonomi

Nu måste jag bara gå igenom en grej, bara för att folk verkligen ska första hur jag har det.

Ämne: Ekonomi

Jag kommer helt serilst behöva leva på A-kassan och barnbidrag, som egentligen ska gå till mina (påhittade) barn, när jag bli stor.  Så dålig är jag på att hålla koll på pengar. Och det värsta är att inget i helva världen hjälper! Klaras pedagogiska föreläsningar om hur man ska sköta sina pengar och vara ekonomisk går bara in genom ena örat och ut genom andra.

Eller alltså jag lyssnar men sen när det väl är dags, så är det som att det kommer massa störande små typ monster och trycker ut Klaras visa ord ur min hjärna. Och sen så blir det fel i alla fall.

Lyssna bara på tillståndet of today:

Jag har 200 kronor på kontot som pappa har satt in för att han tyckte synd om mig. För en vecka sen hade jag ytterligare 200 kronor som pappa hade satt in för att han tyckte synd om mig. Om man går långt tillbaka i tiden till den dagen som jag fick mitt barnbidrag så hade jag 850 kronor (exklusive de pengar jag fått av pappa). Samma dag som jag fick barnbidraget var jag tvungen att betala av en skuld till Emma på 360 kronor. Och så var jag tvungen att gå på bio och köpa popcorn och allt sånt till. Och sen har jag ätit på donken några hundra gånger.

Och det här är INTE bra. Och nu ska jag till Falun med skolan i en vecka nästa vecka. Då kommer dessa 200 kronor ryka (ja, man behöver till läsk och sånt..) och då kommer jag få betala ALLA julklappar på decemberbarnbidraget, som kommer vara på kanske 900 kronor. Lycka till Teresa!

Så nu önskar jag mig lite empatiska kommentarer om hur synd det ä om mig och massa sånt. Tack!


Kommentarer
Postat av: Freddan (du vet vilken)

ahahahahahahahha du är skyldig emma ännu mer pengar :)

2008-12-04 @ 17:37:19
Postat av: Freddan (du vet vilken)

ahahahahahahahha du är skyldig emma ännu mer pengar nu :)

2008-12-04 @ 17:37:24
Postat av: Anonym

vem är du freddan?

2008-12-04 @ 18:08:16
Postat av: Blondinbella

Åh nej! Stackare..

Du får nog ta ett seriöst snack med dina föräldrar! Såhär får det inte vara!! Allvarlig talat?? Asså till julklapparna jag ska köpa till mej själv skulle inte i närheten av den lilla strump-summan räcka till! Jag finns här för dej.. se till att din pappa betalar allt, annars finns det ett annat sätt! Jag länkar dig för 1000 kronor :) det är en grymt bra investering! Hör av dej vet jag så kanske jag har tid med dej någon gång i januari... år 2017.

2008-12-04 @ 18:40:09
URL: http://malincs.devote.se
Postat av: Teresa

Blondinbella: Åh! Skulle du göra det för dig!! Men gud vad snällt! Jag tror att vi är rätt lika du och jag. Du är blond och jag är... Nästan blond. och du är en driven och målinriktad tjej och jag kan väl vara lite duktig ibland. gulligt att du vill göra det för mig. mitt folk ringer ditt folk i oktober 2016 för ett eventuellt avtal, vad säger du?

2008-12-04 @ 19:41:19
URL: http://morklila.blogg.se/
Postat av: Teresa

Anonym: Men hur jävla pantad är du egentligen? var är sverige påväg. såna som du borde inte få leva! ATT INTE ENS VETA VEM SVERIGES HÖGST POLITISKT UPPSATTA MAN ÄR. fy skäms fröken!

2008-12-04 @ 19:43:47
URL: http://morklila.blogg.se/
Postat av: Anonym

aha den freddan! haha

2008-12-04 @ 21:06:31
Postat av: Blondinbella

oktober 2016? Mjaaa... du får gärna komma och ta en kölapp nångång i november, blir det bra? :)

2008-12-04 @ 21:53:56
URL: http://malincs.devote.se
Postat av: Teresa

Blondinbella: Mjaaa. Är nog lite upptagen då. Har en inplanerad månad där jag har avbokat allt. D.v.s. plugg och allt. Så jag ska bara sitta och äta NK-choklad framför inspelat HALAL-tv hela månaden. december då?

2008-12-05 @ 07:03:30
URL: http://morklila.blogg.se/
Postat av: georgeeeeeeeeeeeeeeee

teresa: ska du inte jobba vid chokladkoppen också?

2008-12-05 @ 07:05:05
URL: http://morklila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0