Sådärja!

Julafton om 2 timmar då. Nice! Tänkte höja julkänslan med en liten jullista:


Har du köpt en chokladkalender?

Nej, pappa köpte åt mig (haha)

Om ja, har du öppnat några luckor för tidigt?

Nej, däremot har jag öppnat många försent. Den senaste jag öppnade var.. Den sjätte! Hah, rekord!
Har du hunnit med att köpa julklappar?

Jadå!

Till vem är det svårast att köpa till?

Pappa och morfar. Mest pappa tror jag. Det gäller att vara lite varierande när man köper till honom. Till mamma och syster kan man köpa inredning, smycken, smink, kläder och roliga grejer. Men till pappa finns inte så många alternativ.. Det brukar oftast bli något Nivea for men - kit, men det känns ju inte sådär jätte personligt om man köper det varje år..

Dricker du alkoholfri glögg?

JADÅ!

Har det hänt att du aldrig stressat inför julen?

Hah, självklart! jag tar det alltid lugnt och jag förstår aldrig vad folk menar med denna stora, berömda julstress? Varför inte bara ta en dag till att handla julklappar, en dag till att baka och resten till att njuta? Det handlar om bra tidsprioritering min vänner, hehe.
Hur många stjärnor ger du till årets julkalender?

0,0000000. Den är totalt värdelös. Men jag har ju i och för sig blivit 14 så man borde väl egentligen fråga en 5-åring? Jag undrar om julkalendern är något sånt där som man verkligen växer ifrån.. jag tror egentligen inte på att man växer ifrån sånt som man inte vill växa ifrån, utan att man bestämmer det själv. Men det kanske finns såna saker i alla fall då, höhö.

Säg en person som du velat säga "God Jul" till men aldrig vågat/orkat eller kanske glömt?

Vi skickar aldrig julkort till folk men vi brukar skicka något sms till de närmaste. Den här julen önskar jag att jag kunde säga god jul till Leonor som är i Niqaragua.. Men GOD JUL i alla fall gumman!

Vem är det som julpyntar hemma hos er?

Mamma och pappa hatar när det blir överdrivet så vi brukar typ ha stjärnor i alla fönster och lite extra ljus utplacerade. Kristjana HATAR nästan julpynt. hon är som grinchen, fast en aningen snyggare. Men jag brukar nog pynta mest men då är det i mitt rum.

Älskar du att få julklappar eller att ge bort?

Ge bort! Och få! Det är därför jag gillar julafton mer än min födelsedag.
Vill du fira julafton utomlands eller i vårt kära Sverige?

NEJ! Men jag vill heller inte kalla det "vårt kära Sverige" eftersom att man låter som en Sverigedemokrat... Skulle kanske kunna tänka mig att fira i Amerika (nord) men då måste det finnas snö! Nyår däremot skulle jag nästan döda för att få fira utomlands!
Känner du någon julstämning nu?

Självklart! Och nu ropar pappa nerifrån att det finns chans för snö imorgon. How great isn't that?!

GOD JUL folket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0